top of page
תמונת הסופר/תגל דקל

רשויות מקומיות תומכות בבעלי העסקים- איך?

בעקבות משבר הקורנה כל המשק סובל, ובעיקר בעלי העסקים הקטנים, החנויות, בתי הקפה. והעצמאיים נותני השרותים: היועצים, עו"ד, המטפלים ועוד. לכל אלו אין גב, אין תמיכה כלכלית מהמדינה (דמי אבטלה, חל"ת). חלק גדול מהעסקים נסגרו בצו, והחלק האחר סובל כי הלקוחות עזבו. מי נמצא לעזרת בעצמאיים?

זהו הזמן של הרשות המקומית לפעול. ולמה דווקא הרשות? כי המגזר הציבורי ממשיך לפעול, כי העובדים זמינים ומוכשרים, כי המשאבים הזמינים והקרובים ביותר לשטח נמצאים בידי הרשויות.

אז מה ניתן לעשות? והרי נוהלי המגזר הציבורי נוקשים ולא גמישים: מכרזים, אישור משפטי, ביורוקרטיה... ועדין יש הרבה מה לעשות:


1. מידע- המידע ברשתות החברתיות עמוס אי-דיוקים, טס במהירות שקשה לשמור על רלוונטיות. לכן אתר מידע עדכני, הניזון אך ורק מהודעות אמינות של משרדי הממשלה, משטרה, והרשות המקומית- חשוב ביותר. ניתן לפתוח דף חדש באתר העירייה, אתר ייעודי, קבוצת וואטצאפ לעסקים ועוד. הדבר החשוב הוא לדאוג לעדכון ברמה יומיות, למידע אמין בלבד, ולהפצה של האתר לכל בעלי העסקים שוב ושוב.


2. שיווק ופרסום- עסקים פעילים מחפשים עכשיו את הדרך לחשוף את עצמם לקהל הלקוחות היושב בבית. עלויות שיווק מקוון ברשתות השונות יכול להיות יקר ולעסקים שאין ברשותם נכסים דיגיטליים, קשה עוד יותר. הרשות המקומית יכולה בקלות רבה ליצור הזדמנויות חשיפה לבעלי העסקים. פוסטים בפייסבוק של הרשות המזמינים את בעלי העסקים להציג את עצמם ולהציע מרכולתם. פליירים דיגיטליים המרכזים נותני שרותים, משלוחים. וכמובן- קניון וירטואלי של העסקים ברשות. הקניון דורש השקעה יותר גדולה של זמן ותקציב, אך הוא יכול לשמש פלטפורמה לאורך שנים, לקידום הרכש המקומי, ושווה להשקיע בו.


3. חוסן קהילתי- עוצמת הביחד היא היוצרת חוסן לאורך זמן. ודווקא עכשיו כשכולנו סגורים ומרוחקים, ליצור יחד חדש זה כוח עצום ונדרש. איך? קבוצות וואטצאפ/פייסבוק, קבוצות שנפגשות ברשת לשיח משותף, פלטפורמות לשאילת שאלות ומתן תשובות, התארגנויות לרכש או מכירה משותפת ועוד. יש להרים את הטלפון, להזמין אישית אנשים להצטרף, להסביר את המטרה המשותפת, לעורר מוטיבציה, לבקש מבעלי מקצוע מובילים להשתתף באופן פעיל בשיח, להכניס ידע מקצועי, טיפים טובים ועוד. לשמור על שיח מקצועי ואיכותי. להיות במה שאנשים רוצים לקחת בה חלק. קבוצות שנבנות היום בזמן משבר, יהווה אחר כך פלטפורמה להמשך עבודה משותפת, לבנייה חדשה ופיתוח עתידי.


מה עוד יכולה הרשות לעשות? להיות מובילה ולא מובלת, להתחדש, לחבר, לשתף, לקחת אחריות.


אשמח לעזור לכל רשות מעוניינת, בחשיבה, תכנון וביצוע של מהלכים לקידום ותמיכה בעסקים הקטנים.

צרו עמי קשר ונמצא את הדרך להתקדם יחד.


גל דקל, יועצת ארגונית לרשויות מקומיות, מפתחת ומנחת התוכנית "רשות מקדמת עסקים" עבור משרד הכלכלה. מנהלת הקהילה "מקדמים עסקים בצל הקורונה" עבור משרד הכלכלה.



26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page