תחשבו על זה רגע, אצל מי אתם קונים?
אנחנו כולנו חיות חברתיות, הקשר האישי, ההכרות והאמון הם המוטיב המנחה אותנו בחיים.
ולכן אנחנו קונים אצל מי שאנחנו מכירים.
ויותר מכך אנחנו מופעלים ע"י הרגלים ולכן אנחנו חוזרים שוב ושוב לאותו המוכר.
יש לנו את הספר שלנו, בית הקפה שלנו, הקונדיטוריה האהובה אלינו...
והכי הכי אנחנו אוהבים שהמוכר מחייך לקראתנו, קורא בשמנו ושואל: "את הרגיל שלך..."
לאחרונה שוחחתי עם בעלי עסקים בפורום חשיבה וחפשנו את קצה החוט להתחיל בו את השינוי,
לקדם דרכו את הכלכלה המקומית, לעודד רכש מקומי.
איפה מתחילים? למה כל הפרסומים לא עוזרים? למה אנשים מעדיפים לקנות ברשתות הגדולות, האם זה רק המחיר?
ואז הבנתי, ההתחלה היא האמון והשותפות.
ואיך יוצרים אמון ושותפות?
הכרות אישית- לכל עסק יש פנים, יש אדם, יש אופי. בואו נכיר אחד את השני.
קהילה- גיבוש בעלי עסקים לקבוצה מחויבת, עם משימה, עם כיוון. עזרה הדדית, תמיכה מורלית, תמיכה מקצועית.
חיבור לתושבים- שיח אישי, מענה מותאם, שרות מדויק נעים וחברי, הדדיות.
בעלי עסקים, תושבים ורשות מקומית- זהו המשולש שיוצר איכות חיים, חוסן קהילתי כלכלי וחברתי, שגשוג.
לא חשוב מי מתחיל, לא חשוב מאיפה מתחילים, החשוב הוא הבסיס- אמון ושותפות.
"כולנו רקמה אנושית אחת חייה" אומר השיר וזו בדיוק המהות, כולנו מחוברים,
ואם רוצים לטייב, לקדם ולשגשג
יש להשקיע כאן- ביחד!
אוהבת אתכם
גל
Comments